Comenzi din back-office

Va prezentam un video tutorial pentru introducerea manuala a comenzilor in Prestashop 1.6

Comenzile introduse manual in PrestaShop sunt deosebit de utile in cazul in care, pe langa vanzarile online pe site mai preluati si comenzi telefonice si doriti sa le tineti si acestora evidenta.

De asemenea, pentru a va ajuta clientii care intampina dificultati sau au neclaritati in procesul de comandare, puteti crea comenzile in locul lor, asigurandu-va ca nu pierdeti nicio vanzare.
Urmariti clipul din partea stanga sau parcurgeti informatiile de mai jos pentru a afla cel mai eficient mod de a introduce comenzi in PrestaShop 1.6


Cum adaug o comanda manuala in PrestaShop?

Incepeti pe pagina de Comenzi cu butonul de adaugare din partea dreapta-sus

  1. Cautare Client daca este vorba despre un client care a mai comandat din magazin, o persoana pentru care aveti deja datele de identificare si de livrare. Cautarea se realizeaza pe baza adresei de email iar daca are succes, puteti alege clientul din optiunile ce apar afisate mai jos. Daca este vorba de un client nou treceti la pasul urmator
  2. Adaugare Client. Atunci cand este vorba de un client nou ale carui informatii nu se regasesc in baza de date, back-office-ul PrestShop va da posibilitatea de a crea un nou cont. Va trebui sa introduceti informatiile cerute, inclusiv o parola temporara. Este indicat ca dupa finalizarea procesului sa indemnati clientul sa isi schimbe parola.
  3. Cos. Urmatorul pas este selectarea produselor. Introduceti primele trei litere din nume si alegeti produsul dorit de catre client. Mai jos veti putea specifica si cantitatea dorita.
  4. Cupoane. In cazul in care clientul mentioneaza ca are un cod de reducere sau se califica pentru un discount, aici va trebui introdus codul care va genera reducerea de pret.


Livrare si plata pentru comenzi din Back-Office

Inainte de finalizarea comenzii va trebui sa introduceti datele de livrare si facturare precum si metoda de plata.

  1. Adaugare / Selectare Adresa. In cazul in care aveti deja aceste informatii despre client, selectati adresa. Pentru clientii noi, aceasta va trebui introdusa prin optiunea de Adaugare Adresa Noua. Completati campurile si salvati. Ca si "Alias" sau Nume adresa puteti mentiona daca este o adresa de livrare sau facturare, dupa caz. Daca aceste adrese sunt diferite, aici se poate specifica la ce vor fi folosite.
  2. Livrare. La acest pas se va alege transportatorul (din cei activi in magazin).
  3. Sumar. Sumarul comenzii, contine pretul fara TVA, totalul taxelor si totalul pe care il va avea de platit clientul.
  4. Mesaj comanda. Orice mentiune care doriti sa apara alaturi de comanda (instructiuni speciale de ambalare, telefon alternativ etc).
  5. Plata. Se va alege metoda de plata preferata de client. Daca este vorba de plata online (de exemplu PayPal sau alt procesator), sistemul poate trimite clientului un link cu ajutorul caruia acesta sa-si poata introduce detaliile cardului in deplina siguranta.
  6. Status Comanda. Se va selecta statusul implicit al comenzii (Plata in asteptare, Comanda in procesare etc.)