Atribute si Combinatii

Va prezentam un video tutorial care va explica cum se introduc atributele produselor in Prestashop si cum se creeaza combinatii.

Atributele in PrestaShop stau la baza variatiilor unui produs si ofera clientilor posibilitatea de a alege de exemplu o anumita culoare sau marime.

Acestea pot fi definite in sectiunea "Catalog produse" > "Atributele Produsului" sau "Atribute si Valori" (in functie de versiunea PrestaShop utilizata). Pentru un ghid pas-cu-pas despre crearea atributelor si a combinatiilor va punem la dispozitie tutorialul video din stanga si informatiile de mai jos.


Adaugarea unui nou atribut.

Pentru a adauga atribute in Prestashop, la Catalog produse > Atributele Produsului in partea dreapta-sus a paginii aveti un buton de adaugare.

  1. Numele atributului (nume intern, de exemplu gramaj, marime pantofi, marime haine, culoare etc.)
  2. Nume public. Numele care va fi afisat utilizatorilor, poate fi acelasi ca numele de mai sus.
  3. URL. Cand modulul de Navigare in straturi (layered navigation) este activ, puteti obtine adrese URL mai detaliate alegand cuvantul cel mai reprezintativ pentru acest atribut. Daca se lasa gol, PrestaShop va folosi numele atributului.
  4. Titlu meta. Cand modulul de Navigare in straturi (layered navigation) este activ, puteti obtine titluri de pagina mai detaliate alegand cuvantul cel mai reprezintativ. Daca se lasa gol, PrestaShop va folosi numele atributului.
  5. Indexabil Folositi acest atribut in adresa generata de modulul de navigare in straturi.
  6. Tip de atribut defineste modul in care valorile vor fi afisate clientilor.


Adaugarea valorilor pentru un atribut

Pentru a adauga o valoare noua in Prestashop, in partea de sus, dreapta a paginii aveti un buton de Adaugare Valori.

  1. Grup de caracteristici. Aici aveti atributele introduse anterior. Va trebui selectat unul din lista pentru a-i adauga valori.
  2. Valoare. Introduceti denumirea valorii dorite (de exemplu numele culorii, valoarea marimii: 32,34, M, L, XL etc.).
  3. URL-ul valorii. Optional, puteti adauga formatul specific al URL-ului acestei valori, la generarea blocului de navigare in straturi. In cazul in care acest camp este lasat gol, atunci Prestashop va folosi automat denumirea valorii.
  4. Titlu Meta. Optional, puteti adauga formatul specific pentru meta-titlu. In cazul in care acest camp este lasat gol, atunci Prestashop va folosi automat denumirea caracteristicii.
  5. Culoare. In cazul in care la tipul atributului s-a selectat culoare sau textura, puteti selecta nuanta exacta din paleta de culori.
  6. Textura. Aici puteti incarca un mic fisier-imagine prezentand o textura / combinatie de culori.


Aplicarea atributelor si crearea combinatiilor la produse in Prestashop.

Pentru a folosi caracteristicile si valorile nou adaugate in cadrul produselor, accesati produsul dorit din Catalog > Produse. In meniul din stanga din cadrul editarii produsului, alegeti Combinatii. In partea inferioara aveti butonul de adaugare combinatie / combinatie noua si veti avea acces la toate optiunile combinatiei. Pentru fiecare atribut selectat va trebui sa alegeti o valoare. Nu uitati sa adaugati combinatia cu ajutorul butonului de adaugare.

Daca o anumata combinatie are o referinta distincta, aceasta se poate mentiona, altfel combinatia va avea aceeasi referinta ca si produsul de baza. Mai jos se poate specifica si impactul asupra pretului (daca o anumita marime / culoare sau un anumit gramaj influenteaza in crestere sau scadere pretul de baza al produsului).

Puteti de asemenea incarca o imagine specifica acestei combinatii daca este cazul (in special in cazul produselor care sunt disponibile in mai multe culori sau modele).

Odata configurate combinatiile produsului, va trebui sa le salvati. Prin optiunea "Salveaza si ramai" veti ramane pe aceeasi pagina si veti putea adauga noi combinatii. Acestea vor fi vizibile pa pagina de produs unde clientii vor putea alege valorile dorite inainte de cumpararea produsului

Dupa ce au fost adaugate mai multe combinatii, va trebui selectata cea implicita adica aceea care va fi aratata initial clientilor inainte ca acestia sa aleaga o anumita combinatie.

In fine, dintre optiunile din stanga la crearea / modificarea produsului va trebui sa mergeti la "Cantitati" pentru a specifica stocul pentru fiecare combinatie in parte.