Categorii Produse

Va prezentam un video tutorial pentru crearea categoriilor de produse in Prestashop.

Categoriile de produse in Prestashop ajuta la organizarea catalogului si contribuie decisiv la realizarea unui magazin online de succes, ajutand clientii sa gaseasca rapid produsele dorite.

Acestea pot fi create in sectiunea Catalog produse > Categorii. Pe pagina nou aparuta, in partea dreapta-sus aveti optiunea de creare a unei noi categorii. De asemenea, tot pe aceasta pagina veti putea ulterior administra categoriile deja introduse. Pentru un ghid pas-cu-pas vizionati clipul din stanga sau cititi informatiile de mai jos.


Cum adaug o categorie noua in PrestaShop 1.6?

Pe pagina Catalog produse > Categorii, in partea dreapta-sus aveti optiunea de creare a unei noi categorii.

  1. Numele categoriei (cat mai relevant si clar, scopul este ca vizitatorii sa stie exact ce fel de produse vor fi afisate)
  2. Afisare / Vizibilitate. Cu ajutorul acestei optiuni puteti seta daca o anumita categorie este activa sau nu. In momentul in care au fost adaugate toate informatiile si sunteti gata de lansare categoria se poate activa iar in cazul in care o anumita gama de produse nu va mai fi vanduta in magazinul online, categoria se poate dezactiva.
  3. Categoria Parinte. In cazul in care creati o categorie principala, parintele va fi intotdeauna Home. In cazul in care categoria creata este o subcategorie a uneia existente deja, un click pe "Home" va deschide arborele de categorii de unde puteti selecta parintele careia i se subordoneaza.
  4. Descrierea. Recomandam ca acest camp sa fie completat cu informatii cat mai relevante despre categorie s produsele incluse in aceasta.


Optiuni aditionale pentru crearea / modificarea categoriilor

Crearea categoriei se poate realiza simplu urmand pasii de mai sus insa pentru a beneficia de tot ceea ce ofera platforma PrestaShop, va recomandam sa urmati si pasii de mai jos pentru optiunile suplimentare.

  1. Imagine. Incarcati o imagine reprezentativa categoriei, o "coperta" pentru gama de produse.
  2. Titlul Meta. Acesta va fi titlul paginii de categorie. Avand la dispozitie pana la 70 de caractere, aici puteti introduce un titlu mai descriptiv sau un "Call to Action" care va fi afisat si ca rezultat in urma cautarii pe Google. Daca este lasat gol campul, numele categoriei va fi utilizat ca si titlu.
  3. Descriere si cuvinte cheie Meta. Folosite pentru SEO, se recomanda a fi completate doar daca aveti cunostinte in domeniu.
  4. URL prietenos. URL-ul se genereaza automat din numele categoriei insa daca doriti sa-l personalizati sau modificati o puteti face in acest camp.
  5. Acces Grup. Aici puteti acorda sa restrictiona accesul unor grupuri de clienti la anumite categorii din magazin.
  6. Salveaza. Va salva toate informatiile introduse si veti fi redirectionat la pagina principala de categorii.