Calculul PR in cadrul unei retele mai mari de situri

De cate ori trebuie sa repetam calculele in cazul unei retele mari?

Raspunsul este foarte dificil mai ales in cazul unei retele cum ar fi Internetul, vorbim de milioane sau miliarde de corelatii si calculatii.

Ati cere prea mult de la mine sa fac o asemenea calculatie insa am incercat calculele pe o retea mai mica de patru situri. Legaturile intre acestea arata in felul urmator:

Prpornire= 0 s = 0.9

Pr(A) = (1 - s) + (s(Pr(B)/1) Pr(A) = (1-0.9) + (0.9 PR(B)) PR(A) = 0.1 + 0 = 0.1 Pr(B) = (1 - s) + (s(Pr(A)/1)+(s(Pr(C)/1)+(s(Pr(D)/1) Pr(C) = (1 - s) + (s(Pr(A)/1) Pr(D) = (1 - s) + (s(Pr(x)/1) Pr(D) = 0.1

Daca am efectua calculele de 40 ori am obtine date crescatoare pentru siturile A, B, si C insa Page Rankul sitului D va ramane acelas indiferent de cate ori am efectua acest calcul. Poate va puneti intrebarea de ce? Raspunsul este foarte simplu, situl D nu este votat de catre nimeni, iar daca Prpornire este 0 si variabila "s" = 0.1 Prsit ramane 0.1 .

Observatia ceea mai importanta este, ca suma Page Rankului celor 4 situri, indiferent de cate ori vom efectua calculele va fi multiplul la 1, adica in cazul nostru 4.

Calculele efectuate intr-o situatie reala sunt mult mai interesante. Sa luam urmatorul exemplu, un sit are 3 pagini, din care una este pagina principala si doua alte pagini, pagina de descriere a firmei si pagina de contact. Daca Prpornire = 0 si variabila "s" este egal cu 0.9 calculele dupa 20 de repetari vor arata in felul urmator:

Pagina principala avand un Pr de 1.44 iar paginile interioare avand un Page Rank de 0.78

Sa urmarim urmatorul exemplu, pentru ca sa intelegem efectul pe care un singur vot din partea unui sit poate avea asupra paginii noastre principale cand Prsit=1, si totodata efectul pe care-l vom obtine acordand un vot t catre un Sit B de pe pagina "Firma"

Rezultatele sunt obtinute in urma a 20 de calcule repetate, cand Pr pornire este 0.

Ceea ce observam este, ca desi situl nostru are doar un singur vot, Page Rankul paginii principale se schimba semnificativ fata de exemplul anterior. Astfel pagina principala va avea un Pr 2 insa datorita votului acordat sitului B, pagina interioara, care contine descrierea Firmei noastre va avea de suferit, astfel Page Rankul paginii respective va fi mai mic decat al paginii de contact.

Observatia, sau concluzia, pe care am putea trage ar fi, ca o structura adecvata in interiorul sitului poate minimaliza efectul negativ al unui link plasat pe pagina noastra.

Odata Page Rankul inteles ne permite sa ne jucam cu fluxul de Page Rank, avand posibilitatea de a directiona Pr spre paginile alese de noi, cum ar fi un topic interesant, o pagina care contine informatii de interes global...