Indexarea Motoarelor de Cautare

Cum Indexeaza motoarele de cautare?

Cauta pentru orice termen folosind motorul tau de cautare preferat. Aproape instantaneu motorul de cautare va realiza o sortare printre milioanele sau chiar miliardele de pagini existente in baza lui de indexare, si va afisa rezultatele cele mai corespunzatoare cautarii tale.
Am putea afirma ca afisarea rezultatelor se va realiza in functie de importanta sitului in cadrul domeniului abordat, afirmatie care ramane sub semnul intrebarii, deoarece nu intotdeauna cele mai corespunzatore situri vor fi afisate in urma unei cautari.

Exista situri care totusi pot trece dincolo de aceste filtre, iar pentru intelegerea acestui fenomen de obicei trebuie sa sapam mai adanc, dar in concluzie rezultatele afisate de motoarele de cautare sunt precise.
Trebuie sa ne imaginam cazul urmator, te duci intr-o biblioteca si ceri bibliotecarei "motor", la care bibliotecara te va intreba diferite lucruri, pentru a intelege mai exact cerinta/necesitatea ta. Din nefericire, motoarele de cautare nu corespund cu o asemenea capacitate, nu pot pune intrebari pentru a intelege perfect motivul cautarii tale, precum oamenii.
si totusi, cum determina motoarele de cautare sematismul, sau relevanta, cand vine vorba de milioane de pagini indexate din baza sa de date? E chiar simplu, ele urmaresc un set de reguli prestabilite, cunoscute si sub numele de algoritmi. Despre schimbarile si importanta algoritmilor vezi capitolul urmator...
Nu stim cu exactitate cum functioneaza acesti algoritmi, deorece aceste lucruri sunt foarte bine tinute in secret, lucru care nici nu este de mirare luand in considerare cat de usor am putea optimiza un sit, daca am avea la dispozitie aceste date. Totusi toate motoarele de cautare urmaresc anumite legi de baza, legi care definesc totodata functionalitatea acestora.

Una dintre legile principale in cadrul algoritmilor de indexare este locatia si frecventa cuvintelor cheie plasate pe o anumita pagina.
Daca ne reintoarcem la exemplul de mai sus, bibliotecara, dupa afirmatia noastra, va cauta prima oara printre cartile care contin in titlu cuvantul "Motor".
Motoarele de cautare functioneaza in acelasi fel. Paginile care au incorporat in "Titlul HTML" cuvantul cautat vor beneficia de o anumita prioritate in vederea afisarii, adica daca ar fi sa dam o explicatie mai detaliata, aceste documente sunt mai relevante decat celelalte care abordeaza acelas domeniu de activitate, insa un alt capitol al acestuia.
Motoarele de cautare se vor uita daca termenul cautat de noi apare in partea superioara a sitului, sau in Titlul pagini, in primul paragraf din text, presupunand ca fiecare pagina care este relevanta cu cuvantul cautat de catre noi va folosi aceste cuvinte chiar de la inceput.

Frecventa cuvintelor cheie pe o pagina defineste si ea intr-o oarecare masura relevanta paginii, astfel daca ne uitam la rezultatele afisate in urma unei cautari, paginile care au o densitate mai mare in cuvintele cheie cautate de catre noi vor fi listate in partea superioara a rezultatelor. in termeni generali, pagina cu densitate mai ridicata in cuvintele cheie specifice, mai mult ca probabil, va aparea in primele zece rezultate obtinute in urma unei cautari efectuate pe un motor de cautare.

Desigur, relevanta acestui factor se schimba de la un motor de cautare la altul, deoarece pentru inceput, sunt motoare de cautare care indexeaza mai multe pagini decat altele. Au existat, si exista multe discutii privind acest lucru, adica faptul cum rezultatele sau numarul paginilor indexate poate schimba rezultatele obtinute in urma unei cautari.

Un alt lucru care trebuie luat in considerare ar fi, ca unele motoare de cautare indexeaza mai des siturile decat altele, deci modificarile survenite in timp pe situri vor devia sau periclita si rezultatele obtinute.

Ca si rezultat, fiecare motor de cautare are numarul sau de pagini indexate in baza de date, iar ca efect rezulta o diferentiere semnificativa in urma unei cautari efectuate.
Folosirea in mod repetat al cuvintelor cheie pe un sit poate provoca si efectul contrar dorit, adica poate atrage dupa sine penalizarea paginii de catre motoarele de cautare pe baza asa numitului "Overclocking".

Trebuie sa intelegem, ca motoarele de cautare si-au insusit o experienta insemnata cu webmasteri care isi rescriu constant paginile in iluzia obtinerii unor rezultate mai bune in cadrul motoarelor de cautare.
Factorii descrisi mai sus sunt asa numitii "Factori Interni", pe langa acestea un loc important constituie factorii externi. Pentru a afla mai mult despre factorii externi vezi capitolul privind "Influenta factorilor externi asupra rezultatelor afisate de motoarele de cautare".